Officiële BMW Club Nederland

2013 Autocommissie Munchen

De München trip 2013 zit er weer op.

Het was zeer geslaagd ook al zeg ik het zelf. Maar enkelen van jullie zijn al een keer mee geweest naar mijn huiskamer en kennen dit gevoel. Het avond eten en ontbijt bij Monsalvy in Aschheim was daar weer heel goed. En doordat de groep goed meewerkte, hebben we meer gezien dan wat op het programma stond.Bij Hamann Motorsport dit keer verder gekomen dan alleen de showroom. Wij werden meegenomen naar de ontwikkelingskamers en opslag van het bedrijf. En met een leuke goodybag werd de weg vervolgd.

De nieuwe dag stond in het kader van die Nacht der weißen Handschuhe met in het voor programma een bezoek aan de BMW fabriek in München. Hier kregen de heren als eerste het geweldige gebouw BMW Welt over hun heen. Nadat wij de indrukwekkende techniek in de fabriek hadden gezien en de pauze voor wat te eten had gezorgd, ging het verder met FIZ (BMW Forschungs- und Innovationszentrum). Hier werden we om de oren gereden door de i3 en ook de i8 in overvloed. Naar de film ging het naar test opstellingen.Wat krijgt een ophanging van een BMW het hier zwaar. Dan naar beneden in de kelders waar we prototypes onder de motorkap mochten bekijken (wat een extra kabels zijn daar verwerkt). Vandaar uit zijn wij bij de BMW Niederlassung om de hoek een kop koffie gaan drinken en uiteraard de collectie BMW’s en Alpina’s bekeken. Toen was het etenstijd en deze werd genuttigd in BMW Welt (dus in BMW steil). Om 19.00 uur was het dan zover die Nacht der weißen Handschuhe, al dat moois aan mogen raken is toch wel heel gaaf. En voor mij was het mooi om in gesprek te komen met Harald Flecker en Georg Sedlmayer, dit zijn heren van BCE en de BMW Club Oostenrijk. Hierna dus het bed in en de volgende ochtend afscheid nemen van de deelnemers en het personeel van Monsalvy.Terug naar Nederland.

Alle mensen bedankt die dit mogelijk hebben gemaakt, HET WAS TOP.

Extra foto's