Officiële BMW Club Nederland

2014 Nazomerweekend Rick Klauwers

Aangezien ik nieuw ben binnen de BMW Club Nederland en dit mijn eerste keer nazomerweekend was, heb ik besloten om mij via deze weg nogmaals even voor te stellen.

Ik ben Rick Klauwers, ik ben 23 jaar, en woon samen met mijn vriendin Lianne in IJmuiden. Ik rij een BMW R1200RT 2005 die ik dagelijks gebruik voor woon-werkverkeer naar Amsterdam. Echter, de week voor het nazomerweekend heb ik voor mijn werk een week opleiding gevolgd in Apeldoorn. De motor had er dus al een stukje op zitten voor we aan het nazomerweekend begonnen. Wat is het trouwens heerlijk om motor te rijden in de omgeving Apeldoorn, maar vooral in Limburg. Ik heb mijn ogen uit gekeken. Je voelt je zo ver weg in eigen land.

Onderweg richting het hotel op de eerste dag had ik onderweg afgesproken met mijn ouders die ook naar het nazomerweekend gingen. Mijn ouders zijn René en Helma en rijden op een R1100RT.     We hebben onderweg nog een museum bezocht die betrekking had op Operation Market Garden.

Hoe meer we richting het zuiden reden hoe beter de zon zijn best deed! Dat beloofde een goed weekend te worden. Dat de zon goed zijn best deed was ook te merken bij aankomst bij het hotel. De eerste aangekomen clubleden zaten al op het terras voor het hotel met een lekker biertje. Het viel mij op dat ik gelijk welkom was. Het was erg gezellig, ook tijdens het eten. Veel de vraag welke rit er zaterdag gereden ging worden en vooral op wat voor een motor ik dat ging doen.

Zaterdag reed ik met een kleine club de Eifelroute. De hele dag een goede brandende zon gehad op het laatste stukje na, maar dat mocht de pret niet drukken. Voor mij was dit de eerste keer dat ik reed met mijn motor in het buitenland. Zoals ik in het begin al aangaf wordt mijn motor het meeste gebruikt voor woon-werkverkeer. De rit in het buitenland vond ik erg leuk om te doen. Een hele nieuwe ervaring, en leuke bochtjes.

De laatste dag zijn we richting Gemert gereden. Daar hebben we nog wat gegeten en hebben vervolgens toch echt een eind aan het nazomerweekend gemaakt.

Ik vond het een zeer geslaagd weekend en ga dit zeker de komende jaren overdoen! Wie weet lukt het me tegen die tijd mijn vriendin om te halen om ook mee te gaan!

Rick Klauwers

Extra foto's