Officiële BMW Club Nederland

2015 Openingsrit

Net weer thuis gekomen van de Openingsrit en na een kop warme soep dan eerst maar eens onder de warme douche. Daarna het volgende geschreven:

Van Guus Meeuwis niets meer gehoord; hij zal het wel te koud gevonden hebben. Maar gelukkig heeft de BCN een groot aantal bikkels, want de opkomst was geweldig: zeker 50 motoren en een aantal met duo’s. Dan kom je toch gauw op zo’n  60 personen, als het  er al niet meer waren. Dit ondanks de weersberichten die al voorspelden dat de zon het zou laten afweten en de temperatuur niet boven de 7 graden zou komen en dat het aan het einde van de dag ook nog zou kunnen gaan regenen. Bij aankomst vertelde de een dat bij hun de zon scheen en een ander dat het bij hen had gevroren.

Op zulke momenten vraag je jezelf af: “waarom vind ik dit leuk”?

De ontvangst was prima, echt Brabants gezellig, Mofra heeft het goed gedaan, dank daarvoor.      

Er was genoeg te zien aan motoren, accessoires en kleding. Na het nuttigen van de koffie en de versnaperingen en natuurlijk het bijpraten, verzamelden de groepjes zich en gingen ze in ganzenpas op pad door het Brabantse land waar die Guus steeds over zingt.

We reden via leuke weggetjes naar Geertruidenberg en bij de Visafslag hoorde je in je gedachten hoe de vis werd aangeprezen. Verderop dacht ik bij het zien van de antieke kanonnen te horen hoe Prins Maurits de Bergsche Battery aanspoorde in hun verdediging.

Wij vervolgden onze weg en via Drimmelen kwamen we in Breda waar wij een lunchstop in gedachten hadden, maar bij de “Heeren van Oranje” zagen ze het niet zitten om motorrijders te ontvangen dus vervolgens maar doorgereden naar een plek waar we wel welkom waren: Eetlokaal Meinesz in Ulvenhout. Na de lunch gingen we weer verder via Baarle-Nassau en kwamen we in België, waar het niet zo fris rook.

We lieten ons echter niet uit het veld slaan en reden via allerlei leuke en bochtige weggetjes weer terug naar Nederland. Weer bij Mofra aangekomen bleek dat de vers gezette koffie al op ons stond te wachten. En met de warme, dampende koffie in je hand hoorde je om je heen de verhalen van deze dag: “zag je toen ik ………………” en “ik kwam aanrijden en kon nog net ……….. “ enz.

Velen vertelden mij dat ze het een mooie tocht vonden en dat vond ik zelf eigenlijk ook wel.

Onderweg zagen we ook Ludo, de bermmotoeri(s)t. Hij ontpopte zich als een ware topfotograaf met vele actiefoto’s. Het is altijd weer leuk om je zelf in actie te zien.

Iedereen ging weer met een voldaan gevoel naar huis; wat is motorrijden toch een leuke hobby!

Frans Röss, Coördinator Toercommissie

Extra foto's